به شبکـــه مذهبـــی منتظــران موعــود(عـج) خوش آمــدید....اللـّهم عــــجل الولیـــک الفــــرج

خوش آمديد به شبكه مذهبي منتظران

فعالیت داشتن در فضای مجازی و پاک ماندن در آن ' تقوای دو چندان میخواهد. یادمان نرود گاهی با گناه به اندازه ی یک لایک فاصله داریم... یادمان نرود فضای مجازی هم "محضر خداست " نکند که شرمنده باشیم، امان از لحظه ی غفلت که فقط خدا شاهد است و بس...! گاهی روی مانیتور بچسبانیم "ورود شیطان ممنوع " مراقب دستی که کلیک میکند، چشمی که میبیند و گوشی که میشنود باشیم... و بدانیم و آگاه باشیم که خدا هم یک کاربر "همیشه آنلاین "است.

هم‌اکنون به ما بپیوندید!

تبلیغات


حسن اساسی
حسن اساسی     کاربر فعال منتظران


پیراهن کبود پر از عطر خوش را
برداشتم که باز بپوشم پی بهار
دیدم ستاره های نگاهت هنوز هم
در آسمان آبی آن مانده یادگار
آمد به یاد من که ز غوغای زندگی
حتی تو را چو خنده فراموش کرده ام
آن شعله های سرکش سوزان عشق را
در سینه گداخته خاموش کرده ام

ژاله اصفهانی


دیدگاه پیگیری دیدگاه  •  · 5 روز و 20 ساعت و 10 دقيقه قبل ·
غریب مدینه
غریب مدینه     ˜”*°•.˜”*°•مدافع حرم•°*”˜.•°*”˜
:6:
امضا: السلام علیک یا ابا صالح المهدی ادرکنی «عج»
دیدگاه پیگیری دیدگاه  •  · 5 روز و 20 ساعت و 12 دقيقه قبل ·
حسن اساسی
حسن اساسی     کاربر فعال منتظران

یکی از راهکارهایی که خداوند برای رهایی از مشکلات و مصیبت ها بیان می کند، استغاثه به خداست. خداوند دراین باره در آیه 63 سوره انعام می فرماید: قُلْ مَن یُنَجِّیکُم مِّن ظُلُمَاتِ الْبَرِّ وَالْبَحْرِ تَدْعُونَهُ تَضَرُّعًا وَخُفْیَةً لَّئِنْ أَنجَانَا مِنْ هَـٰذِهِ لَنَکُونَنَّ مِنَ الشَّاکِرِینَ

«بگو: چه کسی شما را ازتاریکی های خشکی و دریا رهایی می بخشد؟درحالی که او را با حالت تضرع و در پـنهان می خوانید (و می گوئید:) اگر از این (خطرات وظلمتها) ما را رهایی بخشد از شاکران خواهیم بود.»

آن گاه به نمونه های عینی دراین باره اشاره کرده و بیان می دارد که چگونه انسان هایی چون ایوب (علیه السلام) و یونس (علیه السلام) در هنگام بروز مشکلات و مصیبت های سخت که در اضطرار شدید بودند، به خدا استغاثه کرده و پاسخ مناسب دریافت کرده اند (انبیاء آیه 83 و 84 تا 88 و نیز ص آیات 41 تا 43)

در روایت وارد شده؛ هر کس در صبح و شام، بعد از نماز، صد مرتبه بگوید: «بسم اللَّه الرّحمن الرّحیم لا حول و لا قوّة الّا باللَّه العلىّ العظیم‏»، خداوند سبحان، صد نوع از انواع‏ بلاها را از او دفع می‌کند



دیدگاه پیگیری دیدگاه  •  · 5 روز و 20 ساعت و 15 دقيقه قبل ·
حسن اساسی
حسن اساسی     کاربر فعال منتظران


اقبال لاهوری » زبور عجم


گرچه شاهین خرد بر سر پروازی هست

اندرین بادیه پنهان قدر اندازی هست

آنچه ازکار فروبسته گره بگشاید

هست و در حوصلهٔ زمزمه پروازی هست

تاب گفتار اگر هست شناسائی نیست

وای آن بنده که در سینه او رازی هست

گرچه صد گونه بصد سوز مرا سوخته اند

ای خوشا لذت آن سوز که هم سازی هست

مرده خاکیم و سزاوار دل زنده شدیم

این دل زنده و ما ، کار خدا سازی هست

شعلهٔ سینهٔ من خانه فروز است ولی

شعله ئی هست که هم خانه براندازی هست

تکیه بر عقل جهان بین فلاطون نکنم

در کنارم دلکی شوخ و نظر بازی هست

دیدگاه پیگیری دیدگاه  •  · 5 روز و 20 ساعت و 24 دقيقه قبل ·
حسن اساسی
حسن اساسی     کاربر فعال منتظران

امام رضا عليه السلام :
------------------------
نماز جماعت از آن رو وضع شده است تا اخلاص و توحيد و اسلام و عبادت خداوند آشكار و هويدا باشند و شهرت يابند ؛ زيرا اظهار اين امور، حجّتى است براى خداى يگانه بر مردمان شرق و غرب عالم ؛ و نيز، تا منافق و سبك شمارنده [نماز و دين ]آنچه را اقرار كرده و پذيرفته است به جاى آورَد و اسلام [خود ]را هويدا سازد و بر آن مواظبت نمايد، و نيز تا شهادت دادنهاى مردم به مسلمان بودن يكديگر، روا و ممكن باشد . علاوه بر اينها ، نمازِ جماعت موجب كمك كردن به يكديگر در راه نيكى و تقوا و باز داشتن از بسيارى از معاصى خداوند عزّ و جلّ است .

( وسائل الشيعة : ۵/۳۷۲/۹ )

دیدگاه پیگیری دیدگاه  •  · 5 روز و 22 ساعت و 48 دقيقه قبل ·
حسن اساسی
حسن اساسی     کاربر فعال منتظران

شعری زیبا از عارف و شاعر، مرحوم محمد حسین صغیر اصفهانی متخلص به صغیر

ای مظهر احد هو یا علی مدد ای محرم صمد هو یا علی مدد


ای شاه ذو رَشَد هو یا علی مدد ای میر معتمد هو یا علی مدد

الله را اسد هو یا علی مدد

جان از تو صیقلی یا مرتضی علی دل از تو منجلی یا مرتضی علی

یا والی الولی یا مرتضی علی ای ذات تو علی یا مرتضی علی

ای یاد تو مدد هو یا علی مدد

ایجاد جن و انس از حی لم یزل بهر عبادت است نی فتنه و دغل

ذکر علی بود چون بهترین عمل پس خلق جن و انس گشتند کز ازل

گویند تا ابد هو یا علی مدد

گسترده هر طرف شیطان ز حیله دام تا در مَقام خود ما را دهد مُقام

ما حرز جان کنیم نام تو را مدام تا آن رجیم را از این خجسته نام

بر رخ کشیم سد هو یا علی مدد

یا رب چو بر پرد مرغ روان من گردد به زیر خاک آن دم مکان من

از این سخن مباد افتد زبان من خواهم که تا به حشر باشد بیان من

پیوسته در لحد هو یا علی مدد

دیدگاه پیگیری دیدگاه  •  · 5 روز و 22 ساعت و 55 دقيقه قبل ·
حسن اساسی
حسن اساسی     کاربر فعال منتظران

مصاحبۀ عرفانی با حضرت آیت الله بهجت
=======================
ما چگونه بدانیم که رضایت امام زمان(عجل الله) در چیست که آن را انجام دهیم ؟

ما باید حضرت امام زمان را حاضر فرض کنیم.هر جا می رود برویم هر چه می کند بکنیم و هر چه را ترک می کند ترک کنیم!

و اگر ندانیم احتیاط را که می دانیم و می توانیم!

ولی گویا ما نمی خواهیم در راه رضای آن حضرت باشیم نه این که رضای آن حضرت را نمی دانیم و نمی توانیم آن را تحصیل کنیم.



با این حساب ما که به آن حضرت دسترسی نداریم تا از محضرشان بهره مند شویم باید چه کار کنیم ؟

اگر بفرمایید: به آن حضرت دسترسی نداریم! جواب شما این است که چرا به انجام واجبات و ترک محرمات ملتزم نیستید؟او به همین از ما راضی است زیرا : ( اورع الناس من تورع عن المحرمات)

پرهیزکارترین مردم کسی است که از کارهای حرام بپرهیزد.

از برخی از افراد شنیده شده که به دیدار امام زمان (عج) نائل شده اند چرا ما آن حضرت را نمی بینیم؟

ترک واجبات و ارتکاب محرمات حجاب و نقاب دیدار ما از آن حضرت است.



منبع : کتاب عرفان در کلام اولیای ربّانی

دیدگاه پیگیری دیدگاه  •  · 5 روز و 23 ساعت و 43 دقيقه قبل ·
حسن اساسی
حسن اساسی     کاربر فعال منتظران

فروغ فرخزاد
=========
ناآشنا
باز هم قلبي به پايم اوفتاد
باز هم چشمي به رويم خيره شد
باز هم در گير و دار يك نبرد
عشق من بر قلب سردي چيره شد
باز هم از چشمه لبهاي من
تشنه يي سيراب شد ‚ سيراب شد
باز هم در بستر آغوش من
رهروي در خواب شد ‚ در خواب شد
بر دو چشمش ديده مي دوزم به ناز
خود نمي دانم چه مي جويم در او
عاشقي ديوانه مي خواهم كه زود
بگذرد از جاه و مال وآبرو
او شراب بوسه مي خواهد ز من
من چه گويم قلب پر اميد را
او به فكر لذت و غافل كه من
طالبم آن لذت جاويد را
من صفاي عشق مي خواهم از او
تا فدا سازم وجود خويش را
او تني مي خواهد از من آتشين
تا بسوزاند در او تشويش را
او به من ميگويد اي آغوش گرم
مست نازم كن كه من ديوانه ام
من باو مي گويم اي نا آشنا
بگذر از من ‚ من ترا بيگانه ام
آه از اين دل آه از اين جام اميد
عاقبت بشكست و كس رازش نخواند
چنگ شد در دست هر بيگانه اي
اي دريغا كس به آوازش نخواند

دیدگاه پیگیری دیدگاه  •  · 5 روز و 23 ساعت و 53 دقيقه قبل ·
حسن اساسی
حسن اساسی     کاربر فعال منتظران



حکمت 50 :

راه جذب دلها (اخلاقى ، اجتماعى)

وَ قَالَ [عليه السلام] قُلُوبُ الرِّجَالِ وَحْشِيَّةٌ فَمَنْ تَأَلَّفَهَا أَقْبَلَتْ عَلَيْهِ .

و درود خدا بر او ، فرمود : دل هاى مردم گريزان است ، به كسى روى آورند كه خوشرويى كند .

دیدگاه پیگیری دیدگاه  •  · 6 روز و 17 دقيقه قبل ·
mohammad esmaeil
mohammad esmaeil     


رسیدن فردا برای هیچکس حتمی نیست،
پس به کسانی که دوستشان دارید ابراز عشق کنید، شاید فردا هرگز نیاید.

1 دیدگاه پیگیری دیدگاه  •  · 6 روز و 37 دقيقه قبل ·
حسن اساسی
حسن اساسی     کاربر فعال منتظران

پروین اعتصامی » دیوان اشعار » قصاید


فلک، ای دوست، ز بس بیحد و بیمر گردد

بد و نیک و غم و شادی همه آخر گردد

ز قفای من و تو، گرد جهان را بسیار

دی و اسفند مه و بهمن و آذر گردد

ماه چون شب شود، از جای بجائی حیران

پی کیخسرو و دارا و سکندر گردد

این سبک خنگ بی آسایش بی پا تازد

وین گران کشتی بی رهبر و لنگر گردد

من و تو روزی از پای در افتیم، ولیک

تا بود روز و شب، این گنبد اخضر گردد

روز بگذشته خیالست که از نو آید

فرصت رفته محالست که از سر گردد

کشتزار دل تو کوش که تا سبز شود

پیش از آن کاین رخ گلنار معصفر گردد

زندگی جز نفسی نیست، غنیمت شمرش

نیست امید که همواره نفس بر گردد

چرخ بر گرد تو دانی که چسان می‌گردد

همچو شهباز که بر گرد کبوتر گردد

دیدگاه پیگیری دیدگاه  •  · 6 روز و 41 دقيقه قبل ·
حسن اساسی
حسن اساسی     کاربر فعال منتظران






1.رسول خدا (ص) :

شما نمی توانید با بذل مال و ثروت محبت همه مردم را به سوی خود جلب نمائید ولی با روی بشاش و چهره گشاده و اخلاق خوب با آنان برخورد کنید تا همه مردم شما را دوست بدارند.

الحدیث جلد 2 صفحه 29

----------------------------------------

2.رسول خدا (ص) :

جابر بن عبدالله انصاری گوید روزی ما نزد رسول خدا (ص) بودیم آن حضرت خطی را ر پیش روی خود کشید و فرمود این راه خداست سپس دو خط دیگر نیز در طرف چپ و راست آن کشیده و فرمودند اینها راه شیطان هستند سپس دست خود را روی خط وسط گذاشتند و فرموند این همان راه مستقیم که صراط علی بن ابیطالب (ع) میباشد است و چپ و راست که سوای راه اوست صراط شیطان است.

تفسیر المیزان جلد 7 صفحه 587

دیدگاه پیگیری دیدگاه  •  · 6 روز و 55 دقيقه قبل ·
غریب مدینه
غریب مدینه     ˜”*°•.˜”*°•مدافع حرم•°*”˜.•°*”˜
:8:
امضا: السلام علیک یا ابا صالح المهدی ادرکنی «عج»
دیدگاه پیگیری دیدگاه  •  · 6 روز و 1 ساعت و 47 دقيقه قبل ·
حسن اساسی
حسن اساسی     کاربر فعال منتظران

چرخ کجه باز، تا نهان ساخت کجه

با نیک و بد دایره درباخت کجه

هنگامهٔ شب گذشت و شد قصه تمام

طالع به کفم یکی نینداخت کجه

رودکی



دیدگاه پیگیری دیدگاه  •  · 6 روز و 2 ساعت و 31 دقيقه قبل ·
حسن اساسی
حسن اساسی     کاربر فعال منتظران

امام علی علیه السلام در خطبه معروف شقشقیه (خطبه 3)، درباره خود می فرماید: «يَنْحَدِرُ عَنِّي‏ السَّيْلُ‏ وَ لَا يَرْقَى إِلَيَّ الطَّيْر»؛ به این بیان، سیل علوم از قله بلند دانش علوی حرکت می گیرند و البته اوج اندیشه انسانی، توان پرواز در حوالی علم علوی را ندارد و به بیکران دانش وی راه نمی یابد، چنان که در برابر هجوم سیل آسای آب در میانه آن نمی توان ایستاد، بلکه باید از کناره های آن، به قدر طاقت بهره برد.
درباره علم علوی باید به این نکته توجه کرد که دانش حضرت دو نشئه غیب و شهادت را شامل می شود و بر اساس آنچه از خود ایشان رسیده است، آگاهی ایشان به غیب از ارتباط آن حضرت به شهادت بیشتر است: «أَيُّهَا النَّاسُ سَلُونِي‏ قَبْلَ‏ أَنْ‏ تَفْقِدُونِي فَلَأَنَا بِطُرُقِ السَّمَاءِ أَعْلَمُ مِنِّي بِطُرُقِ الْأَرْض‏». (خطبه 189)
گرچه از نگاهی دیگر می توان گفت که احاطه علمی امیرمؤمنان به جهان غیب، علت علم و آگاهی ایشان به عالم شهادت است، چرا که عالم غیب به جهان شهادت سیطره و احاطه دارد.



دیدگاه پیگیری دیدگاه  •  · 6 روز و 3 ساعت قبل ·
صفحات: 4 5 6 7 8

ورود

نام کاربری: رمز عبور:
نسخه‌ی موبایل ببینید » http://www.m-12.ir/m

آخرین آنلاین‌ها

کاربران فعال

گروه‌های فعال

برچسب ها


شبکه مذهبی منتظران · طراحی . پشتیبانی رایانگان